07 juli 2008

Jan Björklund sa ingenting

Igår tog den sin början, min egen bloggtävling om vem av partiledarna som snackar bostadspolitik i Almedalen.

Utgångsläget är enkelt. 636 000 unga människor är på väg ut på bostadsmarknaden. De kommer att undra över var de ska bo. De vill inte bo svart, köpa svart, bo i andrahand, bo trångt eller bo kvar hemma. Detta borde rimligen intressera vilken partiledare som helst. Är de inte intresserade av det finns det annat såsom hyrorna och EU exempelvis.

Jan Björklund sa absolut ingenting
. Inte ett endaste ord kom över hans läppar. Ändå hänger regeringens jobbpolitik ihop med om folk har någonstans att bo.

Björklund sitter nu säkert på en sistaplats. Han slog till och med Lars Stjernkvists gamla rekord: ”Jag bor i Norrköping.”

Idag har Maud Olofsson chansen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde Björklund inte klämt i med: "unga får väl bo på logement"...

...fast det går väl inte när försvaret ska banta.

Kanske kan militärbaracker bli bostäder? Då kan man vara "Stridsbo".

Fast egentligen tycker jag att vi måste upprusta. Å då menar jag inte det militära försvaret, utan försvaret av hyresrätten och upprustningen av allmännyttan.

Anonym sa...

För övrigt så tror jag att Maud kommer att inta en delad sistaplats med Jan Banan.